
Bu makalemizde Facebook Reklam Sorunu Bildirme adımlarını anlatacağız.
İşlemleriniz için aşağıdaki adımları izlemeniz halinde Facebook’a Reklam Sorununuzu bildirebilirsiniz.
- Facebook Reklam Sorunu Bildirme işlemlerimiz için öncelikle Facebook hesabımıza giriş gerçekleştiriyoruz. Daha sonrasında adres satırını temizleyip “www.facebook.com/manage“ yazdıktan sonra Enter’a tıklıyoruz.
- Sonrasında karşımıza gelen sayfanın en alt kısmında bulunan “Sorun Bildir” butonuna tıklayın. İşlemlerimizin devamında, gelecek olan seçenekler içerisinde “Bir Sorun Bildir” menüsüne tıklayıp işlemlerimize devam ediyoruz.
- İşlemlerimizin devamında karşımıza gelen sayfada, “Sorun Neredeydi?” başlığının alt kısımda yer almakta olan seçenekler içerisinde, sorununuz ile ilgili seçenekler olacaktır. Bu alanda Facebook’ta yaşamış olduğunuz Reklam Sorununuzu seçiyorsunuz.
- “Bir Kampanya veya Reklam setiyle bağlantılıysa, lütfen internet adresini (URL), adını veya kodunu girin” alanına Facebook’ta Reklam verdiğimiz ancak bu reklam ile ilgili sorun yaşadığımız sayfaya gelip, o sayfaya ait URL alanını kopyaladıktan sonra bu alana yapıştırıyoruz.
- “Lütfen Sorunu Mümkün Olduğunca Detaylı Bir Şekilde Açıklayın;” kısmına ise “Sayın Facebook yöneticileri, Facebook Reklam Ödememi yapmama rağmen reklamın hala verilmedi, Facebook Reklam ödememi yapmama rağmen ikinci bir ücret alınmıştır vs. İncelemelerin tarafınızdan yapılarak tarafıma geri dönüş sağlanmasını rica ediyorum.” şeklinde sorununuzu özet olarak açıklayan bir açıklama giriyoruz.
- “İş E-posta Adresi:” kısmına ise ise Facebook’un sizinle iletişime geçebileceği bir mail adresi giriyoruz.
- “Lütfen bir ekran görüntüsü veya bir video yükle:” kısmında “Yükle” butonuna tıklayarak, Facebook Reklam Sorunu ile ilgili yaşamış olduğunuz ekran görüntülerini ekledikten sonra ekranın alt tarafında yer almakta olan “Şikayeti Gönder” butonuna tıklayıp, yaşamış olduğumu sorunu Facebook‘a gönderiyoruz. Facebook tarafından incelemeler yapılarak geri dönüş gerçekleştirilecektir.
Özet
Facebook reklam sorunlarını bildirmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
- Facebook Business Manager Hesabınıza Giriş Yapın: Reklam sorununu bildirmek için Facebook Business Manager hesabınıza giriş yapın.
- Reklam Hesabınıza Erişim Sağlayın: Sol üst köşede bulunan menüden “Varlıklar” sekmesini seçin ve ardından reklam hesabınızı seçin.
- Reklam Hesabınızdaki Sorunları İnceleyin: Reklam hesabınızdaki sorunları tespit edin. Bu sorunlar, reklamlarınızın reddedilmesi, hesabınızın askıya alınması veya diğer reklam hizmeti sorunları olabilir.
- Reklam Sorununu Bildirme: Reklam sorununu bildirmek için aşağıdaki adımları izleyin:
a. Reklam Hesabınıza Gittiğinizde, “Reklamlar” sekmesine gidin ve sorunlu reklamı seçin.
b. Sorunlu reklamı seçtikten sonra, üstteki menüde bulunan “Eylemler” düğmesine tıklayın.
c. Açılan menüden “Sorunu Bildir” seçeneğini tıklayın.
d. Bir iletişim formu veya penceresi açılacaktır. Bu formu doldurarak reklam sorununu detaylı bir şekilde açıklayın.
e. Sorununuzu en iyi şekilde anlatmak için gerekli bilgileri verdiğinizden emin olun ve ekran görüntüleri veya belgeler eklemek istiyorsanız bu seçeneği kullanın.
f. Formu doldurduktan sonra “Gönder” veya benzeri bir düğmeye tıklayarak sorununuzu Facebook’a bildirin.
- Bekleyin ve Takip Edin: Sorununuzu Facebook’a bildirdikten sonra, Facebook’un destek ekibi sorunu inceleyecektir. Genellikle birkaç iş günü içinde bir yanıt alırsınız. Bu süre içinde, e-posta veya Facebook Business Manager üzerinden iletişim kurulan hesabınızı düzenli olarak kontrol edin.
Unutmayın ki reklam reddedilmesi veya hesap askıya alınması gibi sorunlar, Facebook’un reklam politikalarına uymamanız veya diğer kullanım koşullarını ihlal etmenizden kaynaklanıyor olabilir. Sorunu çözmek için Facebook’un talimatlarını takip etmeniz gerekebilir. Sorunuzu ayrıntılı bir şekilde açıklamak ve işbirliği yapmaya istekli olmak, sorunun daha hızlı çözülmesine yardımcı olabilir.